tama38law_MainPic תמ
tama38law_MainPic תמ
פנייה לייעוץ אישי



חשיבות הליווי המשפטי לדיירים בעסקת תמ"א 38

פתח דבר
רוב רובה של האוכלוסייה במדינת ישראל עסקת מקרקעין הינה העסקה הגדולה והמשמעותית ביותר במהלך שנות החיים הבוגרים.

חשיבות הליווי המשפטי לדיירים בעסקת תמ”א 38

בדרך כלל מדובר במכירת או ברכישת דירת מגורים אשר לה השפעות רבות על התא המשפחתי המעורב בעסקת המכר.

על פי רוב, ברור לכל בר בי רב, מדוע חשוב בעסקה מעין זו להתייעץ ולקבל את מירב התמיכה על מנת שלא להיקלע לבעיות קשות. איני מכיר אדם אשר יסבור כי הוא יכול לבצע את כל הבדיקות הנדרשות לצורך ביצוע עסקת המכר ללא עו"ד מתמחה בתחום.

תוכן עניינים

כך במציאות היום יומית, כל רוכש או מוכר דירה בוחר לעצמו ליווי משפטי לצורך ביצוע העסקה.

מורכבות עסקה לביצוע פרויקט תמ"א 38

ככל שעסקת מכר של דירה הנה עסקה מסובכת מבחינה משפטית ומצריכה זהירות רבה הרי שעסקה לביצוע פרויקט של תמ"א 38 הנה קשה שבעתיים ומצריכה עוד יותר נקיטה במשנה זהירות ובליווי מקצועי לעילא.

רק לשם ההמחשה, נעיר כי עסקת מכר בד"כ הנה עסקה שגובהה הנו מחיר הדירה (בד"כ פחות מ – 2 מיליון) הרי שבעסקת תמ"א עניין לנו בעסקה בהיקפים של 10 מיליון ₪ ועד 50 מיליון ₪ (תלוי בהיקף הפרויקט).

לעסקה היבטים רבים תכנוניים, היבטים הנוגעים לביטחונות שיש להעמיד לדיירים, היבטים הקשורים לביטוחים אותם יש לערוך, היבטים הנוגעים לטיב הביצוע ולפיקוח שיהא על כך ועוד נושאים רבים ומגוונים (כך למשל בעסקה היבטי מיסוי מורכבים ביותר שגם עליהם יש לתת את הדעת).

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

החשיבות של ליווי מקצועי מתמחה בעסקאות תמ"א 38

ברי, כי אין עו"ד אחד אשר יכול להתמחות ולהבין בכל התחומים.

מקצוע עריכת הדין הנו מקצוע רב תחומי ועורכי הדין הבינו כי על מנת שיוכלו ליתן שירות מקצועי הרי שעליהם לבחור בתחום או שניים בהם יוכלו הם להתמקצע וליתן שירות טוב ללקוחותיהם.

חשוב גם בעסקה מסוג של תמ"א 38 לפנות לעו"ד אשר זהו תחום עיסוקו ובעיקר עו"ד אשר יכול להראות עסקאות בהם ליווה נציגות דיירים והגיע לחתימת הסכמים ואף לשלבים של היתרי בניה ובניה בפועל.

בשל מורכבות העסקה וההיבטים המגוונים שלה נדרש עיסוק ספציפי בתחום זה על מנת להימנע ממצבים בהם עורך הדין לא ידע ליתן פתרונות מתאימים לדיירים ובכך למעשה לא יגן כראוי על לקוחותיו הדיירים.

בהצלחה לכולם!

*אין לראות בתוכן של אתר תמ”א 38 כדי המלצה או חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ עם עורך דין. מי שעושה שימוש בתוכן, עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף