tama38law_MainPic תמ
tama38law_MainPic תמ
פנייה לייעוץ אישי



החברות המובילות בתחום ההתחדשות העירונית

בשנים האחרונות, ההתחדשות העירונית מהווה חלק משמעותי מפעילות ענף הנדל"ן הישראלי. למעלה מ-1000 יזמים (לרוב, מדובר בחברות) פועלים בתחום זה, נכון לכתיבת שורות אלה. מאמר זה יציג את החברות המובילות בתחום ההתחדשות העירונית – הן בתמ"א 38 והן בפינוי בינוי.

החברות המובילות בתחום ההתחדשות העירונית

תוכן עניינים

תמ"א 38: אפריקה התחדשות עירונית

חברת "אפריקה התחדשות עירונית" נמצאת בבעלות מלאה של קבוצת "אפריקה ישראל מגורים" – הקבוצה שהקימה את היישוב סביון, חברה שמניותה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב ופועלת בישראל כבר יותר משישה עשורים.

ההחלטה להקים את חברת "אפריקה התחדשות עירונית" התגבשה לאור ההבנה כי יש לחזק בנייני מגורים בישראל מפני רעידות אדמה ומפגעים בטיחותיים. "אפריקה התחדשות עירונית" מאפשרת התחדשות עירונית גם במקומות שאין בהם עתודות קרקעיות לבנייה.

כאמור, חברה זו נמצאת בבעלות של חברה ותיקה מאוד ולכן חשוב לה שבפרויקטים שלה יקחו חלק עובדי הבניין, המהנדסים והאדריכלים המקצועיים ביותר.

לאחרונה, חברת "אפריקה התחדשות עירונית" ניהלה פרויקטים של תמ"א 38 ברחוב בלוך בתל אביב וברחוב אנה פרנק ברמת גן, ונכון לכתיבת שורות אלה, מנהלת החברה פרויקט תמ"א 38 ברחוב המעיין בגבעתיים.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תמ"א 38: קידר מבנים

חברת "קידר מבנים" הוקמה בשנת 1965, וכיום היא מנוהלת על ידי נכדו של מייסדה. כלומר, החברה בבעלות אותה המשפחה מזה שלושה דורות.

מדובר בחברה שהיא גם יזמית וגם קבלנית, שאינה מתמחה רק בתמ"א 38 ו/או בבניית בתי מגורים, אלא גם, למשל, בבניית אולמות ספורט.

חברת "קידר מבנים" אף זכתה בפרסים: פרס אות העיצוב בתחום האדריכלות עבור פרויקט שכלל ארבעה בניינים בהרצליה, וכן בפרס מצוינות הבנייה ומקום ראשון בישראל עבור פרויקט תמ"א 38 ברעננה, העיר בה ממוקמת החברה.

החברה לא פועלת רק באזור השרון, אלא גם באזור המרכז. למשל, נכון לכתיבת שורות אלה, החברה מנהלת פרויקט ברחוב רש"י בתל אביב, אשר מציע דירות בעלות של 6-7 מיליון ש"ח, וכן פרויקט בשכונת הדר יוסף בעיר, שכולל דירות חמישה חדרים עם מרפסות.

פינוי בינוי: אשדר

חברת "אשדר" הוקמה בשנת 1972, יש לה אגרות חוב אשר נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב והיא בשליטתו של קונצרן הבנייה הגדול והותיק "אשטרום".

חברה זו הייתה מהחברות הראשונות בישראל בכל הנוגע לאישור תוכניות מתאר להתחדשות עירונית במסלול היזמי.

על אף היותה חברה ותיקה, יודעת חברת "אשדר" להתאים את עבודתה למצב הקיים, ומזה כעשור שחברה זו עוסקת גם בתכנון, ייזום, בנייה ושיווק של פרויקטים "קטנים" יותר – בדרך כלל, תמ"א 38.

הפרויקטים שמנהלת חברת "אשדר" הם, בין היתר, בניית שלושה בניינים בני 9 עד 18 קומות ברחוב טאגור בתל אביב, סמוך לאוניברסיטת תל אביב ולקניון רמת אביב, וכן הקמת 581 דירות בשניים עשר בניינים בני 4 עד 16 קומות בשכונת אגמים בנתניה.

בנוסף, ניהלה החברה פרויקט של 340 דירות באחד עשר בניינים בחריש.

פינוי בינוי: אאורה

בשונה משאר החברות שהוצגו, חברת "אאורה" היא חברה חדשה יחסית – היא הוקמה בשנת 2007. ככזו, הפרויקטים שהחברה מנהלת, מנוהלים באופן חדשני למדי ומושלמים תוך זמן קצר יחסית, והחברה משפיעה באופן משמעותי על שוק הדיור הישראלי.

מזה מספר שנים רצופות שחברת "אאורה" זוכה במקום הראשון במדד להתחדשות עירונית.

בשונה מחברות רבות, אשר מנהלות רק פרויקטים באזורי המרכז והשרון – חברת "אאורה" הכריזה כי היא מתכוונת להרחיב את פעילותה גם לערי הפריפריה ובכך להביא להתחדשות עירונית בכל רחבי הארץ.

חברת "אאורה" רואה כערך עליון את שיפור איכות החיים של התושבים, ומנהלת את הפרויקטים שלה תוך התחשבות בתושבים הקשישים, בבעלי מוגבלויות וכיו"ב.

הפרויקטים שמנהלת החברה הם, בין היתר, הריסת דירות וחנויות שבמקומן נבנים ארבעה בתי מגורים בני 22-26 קומות בחדרה, והקמת חמישה עשר מגדלים עם לובי, מרחב ציבורי וחנייה תת-קרקעית ביהוד-מונסון.

פרויקט זה נחשב לפרויקט הפינוי בינוי הגדול ביותר בישראל.

*אין לראות בתוכן של אתר תמ”א 38 כדי המלצה או חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ עם עורך דין. מי שעושה שימוש בתוכן, עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף