tama38law_MainPic תמ
tama38law_MainPic תמ
פנייה לייעוץ אישי



התפטרות ממקום העבודה – המדריך המלא

התפטרות יכולה לזכות בפיצויים במידה ועונים על מספר קריטריונים משפטיים. במאמר הבא נביא את כל ההיבטים של תהליך ההתפטרות ממקום העבודה בצורה יעילה, נוחה ומתגמלת.

התפטרות ממקום העבודה – המדריך המלא

עזיבת מקום עבודה היא אינה תהליך פשוט ולכן כדאי לבחון את הנושא ממספר היבטים. ראשית, יש לקחת בחשבון את ההשלכות האישיות והפסיכולוגיות. מקום עבודה הוא לא רק קריירה, אלא גם סביבה טבעית אשר בה אנו מבלים חלק גדול מהיום שלנו.

תוכן עניינים

מהבחינה הזו, ההתפטרות יכולה להיות מאוד טראומתית במידה ולא מתייחסים אליה בצורה נכונה. לעיתים ההתפטרות היא תוצאה של חוסר שביעות רצון, שכר נמוך, תנאים לא מספקים ועוד.

מצד שני, לפעמים ההתפטרות היא רק הזדמנות לשיפור הקריירה והשכר. שאלות אלו צריכות להיענות באופן אינדיבידואלי. עזיבת מקום עבודה עבור אדם אחד יכולה להיות שונה לחלוטין עבור אדם אחר.

ההתפטרות היא תהליך אישי מאוד ויש לגשת אליו תוך סבלנות ורכישת כלים אשר יקלו על המעבר.

מתי תהיו זכאים לפיצויים גם אם תתפטרו?

היבט נוסף אשר קריטי להתמודדות עם התפטרות ממקום העבודה הוא משפטי. באופן עקרוני, עובד אשר עבד שנה אחת או יותר אצל אותו מעסיק זכאי לקבלת פיצויים גם במידה והוא התפטר במידה והוא עונה על אחד מבין הקריטריונים הבאים:

א. פטירה או פשיטת רגל של המעסיק – עובד אשר מעסיקו נפטר או פשט את הרגל זכאי לקבלת פיצויים.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ב. פטירה של העובד – במידה והעובד עצמו נפטר, על המעסיק להעביר את דמי הפיצויים אל משפחתו ושאריו החוקיים.

ג. מעבר דירה – החוק מתייחס באופן ספציפי אל מספר תקנות אשר בגינן זכאי עובד לקבל פיצויים גם לאחר שהתפטר כתוצאה ממעבר דירה.

ד. הרעה בתנאי העבודה – כאמור, לעיתים קרובות ההתפטרות היא תוצאה של הרעת תנאים. במקרה כזה זכאי העובד לקבלת דמי פיצויים.

אם יש לי שאלות נוספות, אתם מוזמנים לשאול בפורום דיני עבודה של אתר הפורומים המשפטיים

ה. מצב בריאותי – עובד אשר חלה הרעה במצבו הבריאותו או במצבם הבריאותי של בני משפחתו רשאי להתפטר ולקבל פיצויים כאילו פוטר.

ו. טיפול בילד – ההתפטרות היא אופציה העומדת לרשות מי שעושה זאת תוך תשעה חודשים לאחר הלידה על מנת לטפל בילד.

ז. שהייה במעון לנשים מוכות – עבור נשים מוכות ההתפטרות יכולה לזכות בתשלום דמי פיצויים.

בכל מקרה אסור למעסיק להלין את שכרו של העובד.

הודעה למעסיק

הצעד הראשון בדרך להתפטרות ממקום העבודה הוא העברת הודעה למעסיק. יש לעשות זאת בצורה מסודרת, לשמור על יחסים תקינים ולדרוש את כל הזכויות המופיעות בחוק. הדרך הנכונה לסיים את ההעסקה היא לשמור על ביטחון כלכלי ונפשי.

ניתן לחפש עבודה חדשה או לפני ההתפטרות, או לחילופין לסיים עם תהליכי העזיבה ורק לאחר מכן למצוא מקום אחר. בכל מקרה, כדאי לעזוב את מקום העבודה עם תחושות חיוביות, לבקש מכתב המלצה ולערוך שיחה אישית או מכתב התפטרות רשמי.

כך עורכים מכתב להתפטרות

מכתב ההתפטרות משמש את העובד לצורך סיום העבודה ומציג בפני המעסיק את כל הנושאים הקשורים לתהליך. יש לפתוח את המכתב בפנייה למעסיק או למחלקת משאבי האנוש, להמשיך עם מילות הערכה ולציין את הסיבה הספציפית לעזיבה.

לקראת סיום כדאי לציין את הזכויות המגיעות לכם ולדרוש את קיומו המלא של הסכם העבודה.

חפיפה עם הפנים קדימה

מבחינה פרקטית, סיום העסקה במקום עבודה מסוים מלווה בתהליך חפיפה. תהליך זה מתבצע מול המחליף ולכן יש לשמור על סבלנות ואורח רוח. גם במידה ואתם עוזבים את מקום העבודה עם תחושות שליליות, נסו להימנע מלהביע זאת בימים האחרונים.

זכרו כי יחסים תקינים עם מקום עבודה קודם יכולים לעזור לכם למצוא עבודה חדשה. בסופו של דבר, ההתפטרות היא החלטה חשובה אך התמודדות איתה באופן משפטי ואישי היא הדרך הנכונה לעשות זאת.

*אין לראות בתוכן של אתר תמ”א 38 כדי המלצה או חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ עם עורך דין. מי שעושה שימוש בתוכן, עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף