tama38law_MainPic תמ
tama38law_MainPic תמ
פנייה לייעוץ אישי



תמ"א 38 – שאיפה של כל בית משותף

זה כדאי! זה בטחוני, זה חשוב לכם ! תמ"א 38 – השאיפה של כל בית משותף בישראל. אם ביטחונכם חשוב לכם, אל תוותרו על פרויקט תמ"א 38 ונקטו יוזמה עוד היום!

תמ"א 38 – שאיפה של כל בית משותף

תמ"א 38 היא תוכנית לחיזוק מבנים בישראל מפני רעידות אדמה – היות שחיזוק מבנים הוא יקר מאוד, הגתה הממשלה תוכנית, תמ"א 38 המאפשרת את חיזוק המבנים ואת שיפוצם וכל זאת ללא עלות מצד הדיירים.

תוכן עניינים

נשמע מבטיח, לא? זה אכן כך. מה טוב יותר מלהיות מוגן ולשפר את איכות החיים גם יחד? שתי ציפורים במכה כמו שאומרים.

אין ספק, אף אחד מאיתנו לא מחבב במיוחד את המחשבה שעלולה להיות כאן יום אחד רעידת אדמה מסוכנת. עם זאת, אי אפשר להתעלם מן הסכנה הזו וצריך להיות מוכנים.

המבנים אשר הוקמו לפני 1980 הם מבנים אשר אינם בהכרח עומדים בתקן הישראלי ולפיכך, הוחלט כי המבנים הללו, הם אלו שיכולים לקחת חלק בפרויקט תמ"א 38. לפני שנסביר במה מדובר, ניתן טיפ קטן וחשוב מאוד.

החלטתם להצטרף אל תמ"א 38? מצוין. הנכם זקוקים לעורך דין מהשורה הראשונה שמתמצא בתוכנית תמ"א 38. זה לא הזמן לתת עבודה לשכן בהמשך הרחוב שקיבל רישיון אתמול.

שכרו את שירותיו של עורך דין שיש לו ניסיון בעסקאות שכאלו על מנת שהזכויות שלכם יהיו מסודרות ומעוגנות היטב בחוזה. עכשיו, שהבהרנו את הנקודה החשובה הזו, נפנה לעניין עצמו.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תמ"א 38 – הרעיון

החששות הקיימים מפני רעידת אדמה בישראל, הובילו את הממשלה למסקנה כי יש לפעול לחיזוקם של מבנים אשר עלולים לקרוס בעת רעידת אדמה. אכן מטרה ראויה וחשובה מאין כמוה אך ישנו מכשול אחד משמעותי – עלויות.

חיזוק מבנה אינו דבר זול וזאת בלשון המעטה. לפיכך, היה על הממשלה לחשוב על תוכנית שתאפשר את החיזוק של אותם מבנים אך מבלי שהדיירים ייאלצו לשאת בעלות האדירה.

נזכיר רק כי התוכנית פונה למבנים שלא עומדים בתקן הישראלי, קרי, בניינים שנבנו טרם 1980. היות שהתקן הישראלי נכנס לתוקף בשנת 1975, יש לקחת בחשבון כי הוא לא הושם מיד ועל כן נקבעה השנה 1980, כטווח ביטחון.

כאמור, ישנה בעיה של עלויות. מה עושים ?תמ"א 38 נכנסה לתוקף בשנת 2005 והיא מהווה את הפתרון לבעיית העלות. תמ"א 38 מאפשרת את חיזוק המבנים מבלי שנטל ההוצאה הכבדה יהיה על כתפי הדיירים.

תמ"א 38 – אוקי, פרקטיקה!

תמ"א 38 מעודדת דיירים להשקיע בביטחון שלהם ולדאוג לו כמו שצריך על ידי כך שהיא מבטלת את העלות הכספית שלהם. מי שישא בעלות החיזוק הוא הקבלן ולא הדיירים. תמ"א 38 בעצם אומרת כך: מתי בפעם האחרונה עשיתם משהו למען הביטחון שלכם?

הנה הזדמנות וללא עלות! דיירים יקרים, אם אתם גרים בבניין שנבנה טרם 1980, בניין המגורים שלכם נמצא בסכנה לקרוס בעת רעידת אדמה. לאור זאת, יש לחזק את המבנה שלכם. נכון, אתם צודקים מדובר בהמון המון כסף ולכן תמ"א 38 מביאה לכם פיתרון.

תמ"א 38 מעודדת דיירים להשקיע בביטחון שלהם, על ידי כך שהיא מבטלת את העלות הכספית שלהםבמסגרת תמ"א 38, אתם, בעלי הדירות, מקבלים אישורי בנייה

אלו יימסרו לקבלן תמורת העבודה שהוא מבצע, קרי, חיזוק המבנה שלכם.. הקבלן יוכל לבנות יחידות דיור ולמכור אותן – כך הוא עשה רווח וקיבל תמורה עבור עבודתו ואתם קיבלתם מבנה מחוזק ומשופץ לתפארת, ללא עלות מצידכם.

תמ"א 38 – ההטבות

חיזוק מבנה המגורים שלנו ללא עלות – זה ללא ספק משהו שלא היינו מוותרים עליו. תמ"א 38 מעניקה לנו את זה והרבה יותר. תמ"א 38 גם מעניקה לנו הטבות נוספות שמטרתן כמובן היא לעודד אותנו עוד יותר לקחת את העניינים לידיים ולהצטרף לתוכנית תמ"א 38.

מדובר בהטבות שמשפיעות על חיי היום יום שלנו באופן משמעותי, משפרות את איכות החיים שלנו, דואגות לאיכות הסביבה ולא פחות חשוב – מעלות את ערך הבית שלנו! מה למשל?

  1. שיפוץ הבניין – הקבלן ישפץ את חזית הבניין שלנו וגם את הפנים שלו. כמה היינו רוצים בכך, לא? גם אתם בטח עוברים כל יום בחדר המדרגות שלכם ואומרים – זה צריך שיפוץ! אז הנה לכם ההזדמנות.
  2. גינה לי חביבה – לא חבל על השטח הזה שלמרגלות הבניין שלכם אשר נראה כמו קדחת הג'ונגל? במסגרת תמ"א 38 תזכו לגינה יפה ומחודשת.
  3. מעלית, רבותיי, מעלית – נכון, תמיד אנחנו אומרים שהיום (או גג מחר) נעלה במדרגות ונעשה קצת כושר אבל באמת, על מי אנחנו עובדים? מי לא רוצה עוד מעלית בבניין שלו? שיקום הגיבור, מי? תמ"א 38 מעניקה לנו גם מעלית לבניין.

טוב חברים, נגמרו התירוצים! למה אתם מחכים? בניין המגורים שלכם נבנה טרם 1980? כנסו אסיפת דיירים וקחו את הביטחון שלכם ואת איכות החיים שלכם לידיים! שלכם כמובן! גייסו את תמיכת הדיירים (הנכם זקוקים ל-60% בלבד!), חפשו יזם מתאים, עו"ד מתאים והופל'ה – צאו לדרך! בהצלחה ותתחדשו!

*אין לראות בתוכן של אתר תמ”א 38 כדי המלצה או חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ עם עורך דין. מי שעושה שימוש בתוכן, עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף