tama38law_MainPic תמ
tama38law_MainPic תמ
פנייה לייעוץ אישי



כיצד תגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים?

במידה ונפגעת בתאונת דרכים, הינך רשאי וזכאי להגיש תביעה לקבלת פיצויים על הנזקים שנגרמו לך מבחינה גופנית ובריאותית. מה הפעולות המיידיות שעליך לעשות במידה ונפגעת בתאונת דרכים? למי מוגשת התביעה? כיצד מוגשת? מה הדין במקרה שתאונת הדרכים היא תאונת עבודה? כל המידע בכתבה שלפניכם.

כיצד תגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים?

תוכן עניינים

מה הפעולות המיידיות שעליך לבצע במידה ונפגעת בתאונת דרכים?

במקרה שנפגעת בתאונת דרכים אנו מחלקים את התשובה לשניים:

  1. נפגעת במידה קלה ואתה מסוגל לתפקד במקום.
  2. נפגעת במידה שאינה מאפשרת לך לתפקד במקום.

מובן שאם נפגעת במידה שאינה מאפשרת לך לתפקד, המידע לגבי הפעולות המיידיות שעליך לבצע אינו רלוונטי. עם זאת, חשוב לדעת מראש את הדברים,

מכיוון שאם חלילה תיקלע לסיטואציה כזו בה אתה נפגעת או אחד מקרוביך, תדע כיצד עליך להתנהל.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תיעוד זירת האירוע

אחת הפעולות החשובות והמשמעותיות ביותר שתוכל לבצע במידה ונפגעת בתאונת דרכים, במידה שמאפשרת לך לתפקד, או במידה ואחד מקרוביך נפגע ואתה נמצא בזירה, הוא לתעד כמה שיותר פרטים ומידע לגבי זירת האירוע.

הם יסייעו בהמשך מול תביעת הפיצויים מחברת הביטוח. מה מתעדים? ראשית, חשוב לאסוף פרטים של כל המשתתפים בתאונה – שמות מלאים, צילום תעודות זהות.

שנית, יש לתעד בוידאו ובתמונות את זירת האירוע – את הרכבים, את הסביבה, כל מידע שיכול לסייע בהמשך.

חשוב לכתוב במדויק היכן אירעה התאונה, באיזו שעה, באיזה תאריך, גם אם נפגעת קל, גם אם כל מי שלקח חלק בתאונה נפגע קל. ראשית, מכיוון שאין לדעת איזו פגיעה עשויה להתעורר בהמשך,

שנית מכיוון שאין לדעת אילו דרישות תדרוש חברת הביטוח בהקשר לפיצויים, ולכן יש להכין את כל המידע המקסימאלי, על מנת לקבל פיצויים בגובה מקסימאלי.

למי מוגשת תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף?

ראשית חשוב להבין כי כל רכב בישראל מבוטח בביטוח חובה, ולכן כל נהג ונוסע ברכב מבוטחים על ידי חברת הביטוח, בדיוק עבור מקרים כגון תאונה. הביטוח הזה נועד לכסות נזקים גופניים שעשויים לקרות בעקבות תאונה,

והוא כאמור מכסה את הנהג, את הנוסעים, וגם הולכי רגל – במידה ונפגעו מהרכב הנוסע.

הנפגע בתאונת הדרכים זכאי לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע, ומיד נפרט כיצד זה נעשה, לפני כן חשוב לציין כי במקרה והרכב לא היה מבוטח, אין זו אחריות הנפגעים, והם יוכלו לפנות ל"קרנית" – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

הרכב לא מבוטח? פנו לארגון קרנית

קרנית הוא תאגיד ציבורי שקם מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה, 1975. הארגון מטפל בנפגעי תאונות דרכים שנפגעו בנזקי גוף בלבד, במקרים הבאים:

  1. תאונת פגע וברח.
  2. תאונה שנגרמה ע"י נהג ללא רישיון רכב.
  3. תאונה שנגרמה ע"י נהג ברכב גנוב.
  4. תאונה שנגרמה ע"י רכב שנעשה בו שימוש בניגוד לתנאי הפוליסה.
  5. תאונה שנגרמה ע"י רכב שלא בוטח כחוק.
  6. תאונה שנגרמה ע"י רכב שהיה מבוטח בחברת ביטוח אשר נכנסה להליכי פירוק.

פנייה לחברת הביטוח של הרכב הפוגע

תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים, תיעשה מול חברת הביטוח של הרכב הפוגע. בחלק מהמקרים עשוי הנהג של הרכב הפוגע לפנות בעצמו לחברת הביטוח, בחלק מהמקרים,

או במקרה בו נפגעו שני צדדים, כדאי להיעזר בעורך דין אשר מומחה לתביעות תאונות דרכים, על מנת למצות את מקסימום הפיצויים שתוכל לקבל.

גם אם נפגעתם קל, ובוודאי אם נפגעתם קשה, חשוב ומועיל לבצע את התביעה באמצעות עורך דין המומחה בתחום תביעות תאונות דרכים. מבחינת שכר הטרחה ישנן מספר מדרגות לתשלום עבור עורך הדין, החל מ-8% ועד 13%, בתוספת מע"מ, תלוי באיזה שלב התיק הגיע להסכם וסגירה.

כיצד נוהגים במידה ותאונת הדרכים היא תאונת עבודה?

במידה ותאונת הדרכים נגרמה בזמן העבודה, או בדרך לעבודה, או בדרך מהעבודה, היא בהחלט עשויה להיות מוגדרת כתאונת עבודה. במקרה הזה, כל האמור לעיל תקף באותה מידה,

ונוסף ערוץ מול המוסד לביטוח לאומי בו תוכלו לפעול. כשמדובר בתאונת עבודה, הנפגע זכאי לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי, כמו גם מחברת הביטוח של הרכב הפוגע, אך אין כפל פיצויים.

הביטוח הלאומי מעניק דמי פגיעה המבוססים על ההכנסות של העובד בחודשים הסמוכים לתאונה, עשוי לממן טיפולים ולשלם גמלת נכות במידת הצורך.

חברת הביטוח של הרכב הפוגע מעניקה פיצויים כספיים נוספים בגין נזקי גוף, אך סכום הפיצויים מקוזז משני המקורות (המוסד לביטוח הלאומי וחברת הביטוח) ולא ניתן בכפילות.

*המאמר באדיבות אתר תאונות https://www.teunot.co.il

*אין לראות בתוכן של אתר תמ”א 38 כדי המלצה או חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ עם עורך דין. מי שעושה שימוש בתוכן, עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-2316781
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף